Mimar Daniel Liebeskind’in dizaynı iki İbranice kelime olan “chet” ve “yud” u temel alıyor. Mavi çelikten malzeme kullanılarak yapılan müzenin çelik levhaları, güneş ışığı ile yeniden şekilleniyor. Yahudi Mimar Daniel Libeskind, tasarımı iki farklı bölümle birbirinden ayrılmış. Çağdaş Yahudi Müzesinin iç mekan alanları idari ofisler ve etkinlik alanları gibi birçok farklı alanı barındırır.

Müzenin aydınlatmasını üstlenen Auerbach Glasow Lighting, mekanın her bir bölümü için birbirinde farlı aydınlatma senaryoları gerçekleştirmiş.  Şüphesiz ki müzenin en dikkat çeken duvarı Pades, bu etkileyici duvar üzerinde yer alan üç boyutlu aydınlatma gün ışığı ve flüoresan tüp lambalar sayesinde aydınlanmakta.  Gün ışığının kaybolmasına yakın harekete geçen aydınlatma sistemi mekana en uygun ışığı sağlar. Ağırlıklı olarak kullanılan ray aydınlatmalar, mekanın uzunluğunu ve ferahlığını sağlayarak, dinamizm duygusunu pekiştirir.

Galeride bulunan camlara uygulanan filtreleme sayesinde oldukça yumuşak bir ışık akımı sağlanarak, ultraviyole ışınları en aza indirgenmiş. Projede;  Downlight Focal Point, CFL, MR16 downlight, T4 downlight gibi ürünler kullanılmıştır.

cjm_1322pm-c-bitterbredt-2280x1520

dsc_04481

20080302_CJM 075

 

Yorumlar

Yorum Mesajınız